niedziela, 3 czerwca 2012

Panonija K500R - Stara Jugosławiańska kosiarka

Z racji tego, że na blogu od półtora tygodnia nie pojawiło nic się nowego, postanowiłem opisać moją kosiarkę. Kosiarkę starą i ciekawą.
 Jest to kosiarka spalinowa, dwusuwowa, chłodzona powietrzem, gaźnikowa, rok produkcji: 1987, pojemność: 59.9 ccm, moc: 2 KW, n: 5800 1/min, waga: 8.8 kg, Made in Yugoslavia. Kosiarkę posiadam od około 2005 roku, pracowała dobrze, aż do momentu kiedy padła i już nie chciała zapalić. Została porzucona w kąt garażu z myślą o naprawie, i tak przeleżała 4 lata. W tym roku postanowiłem się zmobilizować i wspólnie ze znajomym naprawić ją. Przyczyną awarii był przełamany kabel wysokiego napięcia (na kablu i fajce była iskra, ale na świecy już nie) oraz starcie kołka (tak, ta kosiarka ma kołek, nie klinek) i przeskakiwanie magneta.
O ile kabel dało się fajnie cały wymienić, to magneto musiało już być robione na kleju do łożysk :) Kosiarką bardzo fajnie się kosi, jest mocna, kosi trawę wysoką nawet do 40 cm, trzeba przyznać, że pierwszy raz spotykam taką kosiarkę. Bardzo dobre narzędzie pracy, pracuje mi się nią lepiej niż nowym czterosuwem z napędem. Niestety jej minus to to, że nie ma do niej części, i żeby ją naprawić trzeba kombinować, oraz brak napędu. Poniżej zamieszczam jeszcze parę fotek oraz filmik przedstawiający ją oraz jak pracuje silnik.


PS. Nie wiem kiedy następna podróż, skuter dalej stoi w garażu porozkręcany, i nie wiadomo kiedy go złożę!



1 komentarz:

  1. czesc, tez mam taka kosiareczke. powiedz mi nie masz na sprzedaz moze cewki wn????pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń