środa, 5 września 2012

Bielsko-Biała - Żywiec - Lipowa - Mglista wyprawa

Witam, po mojej dłuższej nieobecności. Na początku chciałbym przeprosić, że nic nowego się nie pojawiało, ale było to spowodowane brakiem czasu oraz brakiem dostępu do internetu. No to jedziemy.
Ostatnio wybrałem się na mglistą wyprawę, jeżdżąc trochę po górach i równinach. Główne cele mojej wyprawy to były przełęcz Przegibek, góra Żar, zapora w Tresnej, Rychwałd, Żywiec i Lipowa -> Mapa tutaj Lubię jeździć w taką pogodę, bardzo podobają mi się widoki gór, gdy ich szczyty są pokryte mgłą, ma to swój urok. Trasa jest dość prosta, nieskomplikowana, można podziwiać przepiękne widoki, przystanąć na chwilę przy jeziorze Żywieckim lub Międzybrodzkim i skorzystać z ich uroków. Dla mnie ta trasa działa relaksująco. Jedynym problemem jest to, że trzeba pokonać dwa wzniesienia, przełęcz Przegibek (663 m.n.p.m.) oraz Żar (450 m.n.p.m. - na taką wysokość można wyjechać pojazdem), ale nawet mój popsuty skuter to pokonał (coś się chyba przytkało i podaje za mało paliwa do komory spalania, przez co jest słabszy). Jest to trasa z mojego pierwszego przejazdu Bielsko-Lipowa, tylko od drugiej strony. Polecam trasę w mglisty, jak i w słoneczny dzień, można dużo zobaczyć!
Pod spodem zdjęcia z tej wyprawy, zapraszam do ich obejrzenia:
Przełęcz Przegibek (663 m.n.p.m.)...

...i taka oto mgiełka :)
Dolna stacja kolejki terenowo-linowej
na górze Żar (450 m.n.p.m.)...
...i widok z niej na jezioro żywieckie
Kanał Międzybrodzki...
...i jezioro Międzybrodzkie
Zapora w Tresnej...
...i widok z niej na jezioro Żywieckie
Miejsce upamiętniające tragedię autobusów z 1978r...
...oraz miejsce tragedii, most w Wilczym Jarze...
...i zatoczka pod mostem
 Tuż przed Rychwałdem

Rychwałd
 Okolice Żywca
Przystanek w Lipowej przy Deko-Piek...
 ...i widoki z Lipowej i okolic




 Mam nadzieję, że teraz już będzie więcej czasu, żeby jeździć, zwiedzać, zdobywać doświadczenie i rozkręcać ten blog!
Dziękuję i pozdrawiam, Tytus2

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz